Lummelunda!

Tiden har gått görfort och vistelsen på Gotland är snart över, för den här gången iallafall.
I tisdags var jag och Johan inne i Visby och strosade omkring, riktigt mysigt var det. Gick in i alla butiker vi kände förr, tog det lugnt och tog även en fika på stan. Sprang ju självklart in på Kränku för att köpa te och kika på koppar, kopp-galen som jag är. :)
Efter lite hemlagad mat så drog vi tillbaka in till Visby och kollade på bio, Inception. Rätt okej film, men en detalj i slutet förstörde den lite för mig. Men Johan tyckte den var ftw. :)

Igår blev det äventyr med hela familjen Olofsson-Jacobsson, minus Beccah dock, henne har jag inte sett än. På morgonen drog vi iväg på utflykt. Första stoppet var Krusmyntagården. Örtträdgård med utsikt över Östersjön. Riktigt fint. Dom hade även en butik med massor med kryddor och annat skoj. Hitta även te här. :)
Efter det åkte vi vidare till Lummelundagrottorna! Något jag sett fram emot att se ganska länge. Det var en ganska kort guidening, men häftigt som tusan! Jag och Johan blev sugna på att ta en sån där äventyrsguidening, där man får ta sig längre in i grottorna. Men det får bli en annan gång.
Det va tur att man tog med sig en extra tröja iallafall, 8 grader va det nere i grottorna! Blev allt lite röd om näsan.. :)

Vi fortsatte sedan längs kusten upp för att leta badplats, och glass åt Johan. Han satt ett tag "pappa, jag vill ha glass...!" :D

På kvällen drog jag, Johan och hans lillebror till Tofta iallafall, och tog ett kvällsdop. Underbart!

Måste dra nu, fick bråttom in till Visby. :)

Gotland

Är på Gotland nu, efter en ca 17 timmars resa igår. Segt som tusan, dagen i fredags var inte nådig den heller!

Just nu ser jag på medan Johan och hans lillebror bygger dator. Jag är måttligt road kan jag säga :) Är glad att jag valde att ta med datorn iallafall.

Imorgon ska vi in till Visby och driva omkring, lite shopping också kanske. Skall förbi Kränku och handla te också! Vem vet, kanske hittar en söt mugg att köpa hem till min lilla samling.

Semester?

Ja, den här veckan skulle jag ha semester. Hela veckan. I måndags fick jag komma in på morgonmötet, så de andra skulle veta vad jag behövde lite hjälp med under veckan. När jag sedan ska därifrån så ringer telefonen. Det slutar med att jag jobbar resten av dagen.
Sedan har jag inte varit inne på kontoret nåt, men telefonen har ringt som en besatt Energizer-bunny. Idag har jag varit "semester" i huvudet, aka trött å inte helt klartänkt. typ. Då ringer telefonen som mest.
Imorgon ska jag in å jobba, antagligen hela eftermiddagen. Sen förhoppningsvis fredag förmiddag.

Åker till Gotland nästa lördag iallafall. Vet inte varför, men känns lite mer okej att telefonen ringer då :)

Fick varit till stranden en stund idag ändå. Underbart. Kallt i vattnet, men det hindrar inte mig. :) Nu på kvällen kom kära far å mor på besök. Dom hade med sig farmor å farfars gamla köksbord, så nu kan jag äta frukost i köket!
Jag och Johan pratar på att slipa det och sen måla, lacka, olja eller lasera det. Men just nu vill jag ha det som det är. Alla repor och jack är underbara minnen som jag inte är redo att slipa bort. Inte än.

Semester!

Jag vill ha semester! Få ordning på lägenheten och hinna med allt man har tänkt att göra i sommar. Kan ju säga att det går sådär med den tidsplaneringen. Blir dessutom antagligen en långhelg på Orust. Inte fel, men kommer inte hinna med något med lägenheten eller hitta på nåt med Johan.
Nästa helg är det Fallens, helgen vi av någon anledning pratar om hela året. Massa gött folk dyker upp! Får försöka ta ledigt någon dag nästa vecka för att sova ut lite, så kan vi peppa för det med.

Nu blir det en till kopp kaffe, för att se om man kan vakna till lite mer..

Flytt!

Nu är det tamejfan nästan klart. Gamla lägenheten är urrensad, vinden är tom och det är flyttstädat. I den nya lägenheten har vi kommit ungefär halvvägs. Nästan klart i alla rum, men köket... Där har vi kvar att göra.
Medan man packar upp så passar man ju på att rensa ännu mer. Har änsålänge fått ihop tre kartonger med skräp. And there is more to come...

Idag väntar en heldag med jobb, tyvärr börjar förkylningen tillslut visa sig efter flera veckors panik-stress. Vore jobbigt om man nös på kunderna.. :)
Inför helgen så peppar folk för allt möjligt. Liseberg, Paintball, lazerdome, gokart m.m. Jag som tänkte ta min första lediga dag på evigheter.. :) Ska jobba på söndag dessutom. En trip ner till ön på dagen.

Nu bär det iväg till jobbet. *håller tummarna för att allt går vägen*