Sådär sista-minuten

Sitter just nu i sängen, skriver och dricker kaffe. Klockan 8 på morgonen. Låter kanske sent för de flesta, men jag är helt klar att gå till jobbet. Då jag inte börjar förrän 10 så är det tidigt. Jag har nämligen besök. Av en man med färg på kläderna. Jag tar allt från början (låter som om jag ska berätta en saga :))

I helgen skall jag och J nämligen ha fest, för att vi båda fyller år. I lägenheten finns inga dörrar, så jag kontakta hyresvärden via en såkallad "felanmälan" för att se om vi kunde få dörrar. För säkerhetsskull gick jag ner till deras kontor igår för att kolla att jag vände mig rätt, vilket jag hade gjort.
Då jag ändå va där passade jag på att fråga hur långt det var kvar på kön tills vi skulle få vardagsrummet omtapetserat. Vi klagade nämligen på tapetseringen redan i juli, när vi flyttade in. Men på grund av semestrar och någon form av försening från förvaltaren kom han inte hit förrän mitten på augusti. Vi skulle dock få omtapetserat, så jag lät bli att klaga. När jag i början av oktober gick dit för att fråga när i tiden detta skulle kunna tänkas ske hade förvaltare glömt att skriva upp oss på listan. Jag lät bli att skälla, för det tjänar inget till. Men jag var måttligt förbannad.
Därför blev jag riktigt sammanbiten då de inte kunde hitta arbetsorden när jag var inne igår. De hade en pärm med alla ordrar i och där fanns den inte. Förvaltaren kände dock igen mig och försäkrade gång på gång att han lade ordern direkt efter jag var inne sist. (Han lät mer och mer osäker för varje gång han sa det). Även denna gång blev jag måttligt förbannad, men då de verkade väldigt nervösa lät jag även denna gång bli att skälla. De bad om att återkomma...

Då händer det! 10 min efter jag lämnar lokalen får jag ett samtal. "Jag ska komma och tapetsera om ditt vardagsrum, passar det om 20 min?" Nu blev det fart på det hela!
Efter flera garantier att han skulle vara klar till fredag eftermiddag tyckte jag att det var lika bra att sätta igång.

Så igårkväll flyttade vi ut allt från vardagsrummet, utom de största möblerna. Tapterna är valda så jag är superspänd! Nu hörde jag nåt om grovspackel. Fan, kommer säkert bli damm överallt. Jag som helst hade velat slippa det. Jaja, blir gött att ha födelsedagsfest med ett nytt vardagsrum!! :D

(Phew, vilket långt inlägg det blev =))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0